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Viola Spolin(1906-94)

※これは『THE COMEDY IMPROV HANDBOOK』という本からの抜粋を機械翻訳し、ちょっと僕が手直しをしたものです。まだちゃんとは訳文チェックは出来ていないので、参考程度にしてください。原文は日本語訳の下に転載してあります。

ヴィオラ・スポーリンは女優になりたかったがうまくいかなかった。
代わりに彼女はシアターゲームの体系を開発し、アメリカのコメディを革命化しました。
即興劇の「女祭司(High Priestess)」として、スポーリンは今日まで即興劇に最も大きな影響を与えた存在です。
スポーリンのコメディの革命は、シカゴのジェーン・アダムズによって設立されたハル・ハウスという入植地での社会福祉活動での経験に基づいています。
彼女は1920年代にノースウェスタン大学社会学者ネヴァ・L・ボイドとの訓練に大きな影響を受けました。
ボイドは、Playが人間の精神に不可欠であり、社会適応能力、精神的および感情的な制御、変化する状況に適応する能力、想像力などの生活のスキルを教えるものだと信じていました。
スポーリンはボイドとの経験を活かし、1939年から1941年までシカゴの労働進行管理局のレクリエーションプロジェクトの演劇監督となった際に実践に移しました。
WAでスポーリンが創造したもの、およびその後ハリウッドのヤング・アクターズ・カンパニーで行ったことは、後に俳優のトレーニングシステムとして知られる「シアターゲーム」の基盤であり、1963年の「Improvisation for the Theater」で発表されました。
この体系は、複雑な劇的技法や慣習を、自発性、肉体性、直感、想像力に焦点を当てた一連のゲームに変換しました。
これらのゲームは、Playを創造性、自己表現、自己認識の触媒にすることを目的としており、劇的なトレーニングとパフォーマンスの新しい形式を生み出しました。
新しい劇場の形式とパフォーマンスを発明するだけでなく、スポーリンは革命的な新劇団「コンパス・プレイヤーズ」の俳優たちのトレーニングも行いました。この劇団は都市の風景を変え、アメリカのコメディの進路を変えることになりました。
Viola Spolin wanted to be an actress. It didn't work out. So instead she developed a system of theater games that revolutionized American comedy. The "High Priestess of Improv, Spolin remains to this day the single biggest influence on improvisational theater.
Spolin's comedic revolution is rooted in her work as a social worker at Hull House, a settlement house in Chicago founded by Jane Addams. She was heavily influenced by her training in the 1920s with Northwestern University sociologist Neva L. Boyd, who believed that play was essential to the human spirit, teaching life skills such as social adaptability, mental and emotional control, the ability to adjust to changing circumstances, and imagination. Spolin took her experience with Boyd and put it into practice when she became the drama supervisor for the Works Progress Administration's Recreation Project in Chicago (1939 41).
What Spolin created at the WA and later with the Young Actors Company in Hollywood was a base of theater games, collectively known later as the "Theater Games" system of actor training, and published in 1963's Improvisation for the Theater. The system transformed complicated dramatic techniques and conventions into a series of games focused on spontaneity, physicality, intuition, and imagination that were designed to make play the catalyst for creativity, self-expression, and self-awareness.
As if inventing a new form of theatrical training and performance wasn't enough, she also trained the actors for a revolutionary new theater, The Compass Players, which would change the face of a city and the course of American comedy.

 

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